პროექტები

                                         1.პროექტი ,,ზედაშე"

პროექტის მიზანი:
ისტორიული ადათ- წესების გაცოცხლება, ეთნო-კულტურულ ტრადიციებზე ყურადღების გამახვილება.
პროექტის ორგანიზატორი: გრემ-ნეკრესის ეპარქია, ყვარლის მუნიციპალიტეტი და მერია , ილ. ჭავჭავაძის სახლ-მუზეუმი.
პროექტის განხორციელების დრო: 8.11.2019 წ.


პროექტის ფარგლებში მოსწავლეებმა მოიძიეს და დაახარისხეს  ინფორმაცია და გააკეტეს პრეზენტაცია ილ. ჭავჭავაზის საგვარეულო მარანში. მონაწილეებს გადაეცათ დილომები.








'

                                            

  2. პროექტი ,,მსოფლიო რელიგიები"


სასწავლო პროექტი ,,მსოფლიო რელიგიები“  

მასწავლებელი ლალი კუპრაშვილი

სასწავლო პროექტის ავტორი
სახელი, გვარი
ლალი კუპრაშვილი
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
სსიპ. ყვარლის მუნიციპალიტეტი, სოფ. ახალსოფელი
სკოლა
ახალსოფლი ს N2 საჯარო
პროექტისმონახაზი
პროექტისდასახელება
პროექტის სრული დასახელება;                            ,,მსოფლიო რელიგიები’’
პროექტის აქტუალობა:     აღნიშნული თემა განხილულია VIII კლასის სახელმძღვანელოში. თემა რთულია თავისი მნიშვნელობითა და შინაარსით. მოსწავლეებს აქვთ ძალიან მცირე  ან საერთოდ არ აქვთ ინფორმაცია მსოფლიო რელიგიების შესახებ. შესაბამისად  ტოლერანტობაც ნაკლებია. მოსწავლეებს უჭირთ გააზრება რატომ უნდა ვცეთ  პატივი და რატომ უნდა შევისწავლოთ  სხვა რელიგიები.
პროექტის მდგრადობა:  მოსწავლეები სხვადასხვა აქტივობებით შეისწავლიან აღნიშნულ თემას: მოიძიებენ ინტერნეტში, უყურებენ ფილმებს, ბიბლიოტეკაში გაეცნობიან შესაბამის ლიტერატურას, თავიანთი ხელით შექმნიან რესურსებს.
პროექტის შინაარსი
 ამ პროექტით მოსწავლეებს საშუალება ექნებატთ იმოგზაურონ მსოფლიოს სხვადასხვა ქვეყნებში,   გაეცვნენ ინფორმაციას  4  ძირითადი მსოფლიო რელიგიის შესახებ. ეს რელიგიებია ,,ქრისტიანობა’’,  ,,ისლამი“, ,,ბუდიზმი“,  ,,იუდაიზმი“. მოსწავლეები დაყოფილნი არიან 4 გჯუფად, დავალებული აქვთ  შექმნან ნამუშევრები, გააკეთონ  პრეზენტაციები.
საგანი/საგნები
ხელოვნება, ისტორია.    
საფეხური/კლასი
საბაზო საფეხური/ VIII კლასი.
პროექტის განხორციელების დრო
3 კვირა
პროექტის საფუძვლები
საგნობრივი სტანდარტები
·         გადმოსცეს ნამუშევარში რაიმე ამბავი, შეარჩიოს და გამოიყენოს შესაბამისი მხატვრულ-გამომსახველობითი საშუალებები, ხერხები, მასალა, ტექნიკა საკუთარი ჩანაფიქრის, დამოკიდებულების უკეთ გადმოსაცემად (ს.გ.საბ.1,2);
·         გააანალიზოს რომელიმე ეპოქის ან კულტურის ხელოვნების ნიმუში და იმსჯელოს, რა ინფორმაცია მიიღო მისი მეშვეობით (ს.გ.საბ.3);
·         იმსჯელოს კულტურის/ კულტურების ან ეპოქების ურთიერთგავლენაზე რამდენიმე მაგალითის საფუძველზე (ს.გ.საბ.4).
პროექტის სასწავლო მიზნები
·         მოკლევადიანი მიზნები:
·         მოსწავლე გაეცნოს ინფორმაციას 4 მსოფლიო რელიგიის შესახებ  (ქრისტიქნობა, ისლამი, ბუდიზმი, იუდაიზმი);
·          შეძლოს საკულტო ნაგებობების ისტორიულ- რელიგიურ ასპექტში განხილვა
·         ტოლერანტობის ჩამოყალიბების ხელშეწყობა  მოსწავლეებში

Ø     შემოქმედებითაზროვნების განვითარება;
Ø     დასახული ამოცანების გადაჭრის გზების ძიების უნარი;
Ø     მოსწავლეებში გუნდური მუშაობის, თანამშრომლობისა და კომუნიკაბელურობის უნარების
·         პრეზენტაციისა და არგუმენტირებული  მსჯელობის უნარ-ჩვევის განვითარების ხელშეწყობა



მოწავლეთა ცოდნის ასაკის ინტერესისა და გამოცდილების გათვალისწინება;
მოსწავლეები ამ ასაკში დაინტერესებულნი არიან მსოფლიო ისტორიითა და ღირსშესანიშნაობით. მათ გაკეთებული აქვთ პროექტი ,,მსოფლიოს 7 საოცრება’’, ,,მოგზაურობა წარსულში“’.  მათ აქვთ გარკვეული გამოცდილება.
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
ზოგადი კითხვა
რა შეგვიძლია გადმოვცეთ და გავიგოთ ხელოვნების ნიმუშების მეშვეობით?
1.      რომელ მსოფლიო რელიგიებს იცნობთ?
2.      რა ქვს დამახასიათებელი ნიშანი ამა თუ იმ რელიგიას?
3.      რა სიწმინდეები აქვთ მათ.?
4.      როგორი ტაძრები აქვთ ამ რელიგიებს?
5.       რა არის მათი წმინდა წიგნი?
თემატური კითხვები

შინაარსობრივი კითხვები

შეფასების გეგმა
შეფასების დროის ჩარჩო(შეფასების სტრატეგიები)
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
პროექტის დასაწყისში
განმავითარებელი შეფასება
პროექტის მსვლელობისას
პროექტის მსვლელობისას გამოვიყენებ განმავითარებელი შეფასების ინსტრუმენტს-დაკვირვებას და სახალისო ტესტირებას დახურული შეკითხვებით.  საჭიროების შემთხვევაში მოვახდენ ჩარევას, რათა სწორად წარიმართოს პროცესი.
პროექტის დასრულების შემდეგ
პროექტის დასასრულს  მოსწავლეები შეავსებენ შეფასების კითხვარს, სადაც ისინი შეაფასებენ პროექტის მნიშვნელობას. თემის პრეზენტაცია კლასისა და მასწავლებლების წინაშე.
სხვა საკითხები
წინარეცოდნა
მოსწავლეებს შეუძლიათ თანამშრომლობა და იციან გუნდური მუშაობის პრინციპები, მათ შეუძლიათ  კომპიუტერთან მუშაობა.
სასწავლო პროცედურები
პროექტის სწორი წარმათვისათვის მნიშვნელოვანია მომზადების გრაფიკის შედგენა:
1 კვირა
1.       კლასის დაყოფა 4 ჯგუფად და დავალებების მიცემა;
2.       ლიტერატურის მოძიება, ფილმების  ყურება;
3.       მოძიებული  ლიტერატურის სისტემაში მოყვანა -კლასიფიკაცია;
4.       მასწავლებლის  მონიტორინგი  გაწელი მუსაობის შესამოწმებლად.
2 კვირა
1.       პრაქტიკული სამოშაოსათვის მზადება- მასალების მოძიება ;
2.       მასწავლებლის მონიტორინგი
3 კვირა
1.       მოძიებული მასალების საბოლოო კლასიფიკაცია;
2.       მზადება პროექტის პრეზენტაციისატვის;
3.        პროექტის პრეზენტაცია მასწავლებლებისა და მოსწავლეების წინაშე.
დიფერენცირებული სწავლება
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
არ არის სსსმ მოსწავლე
არაქართულენოვანიმოსწავლეები(მოსწავლეები, რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
ნიჭიერი მოსწავლეები
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
აპარატურული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
კომპიუტერ(ებ)ი
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
მობილური ტელეფონი
ფოტო/ვიდეო კამერა
პრინტერი
ინტერნეტკავშირი
პროექტორი
სკანერი
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
ლაზერული დისკი /ჩიპი
ტელევიზორი
სხვა ----------
პროგრამული უზრუნველყოფა(მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
ტექსტური რედაქტორი
ელ. ფოსტა
ვებედიტორი
ელ.ცხრილები
 ვიდეო/აუდიო რედაქტორი
ტესტირების პროგრამა
გრაფიკული რედაქტორი
საგამომცემლო პროგრამა
ბლოგი
საპრეზენტაციო პროგრამა
ელ. ენციკლოპედია
სხვა ----------
ვებბრაუზერი
ელ. კითხვარი

ბეჭდური მასალები
სახლმძღვანელო  ,,ხელოვნება’ VIIკლასი /მაჭარაშვილი/
ინვენტარი/მასალები
საპრეზენტაციო დაფა, ეკრანი.
ინტერნეტრესურსები
მიუთითეთ ვებმისამართები, რომლებიც დაგჭირდებათ პროექტის განხორციელებაში
სხვა რესურსები










No comments:

Post a Comment