დაწყებითი საფეხურის მოსწავლეთა დახასიათება





ხელოვნება-შეუძლია გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე ძირითადი ელემენტი და პრინციპი ნამუშევრის შექმნისას; მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკასა და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას; აკვირდება გარემოში სახვადასხვა ფერს, ფორმას და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში; წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები, გამოთქვას აზრი და შთაბეჭდილებები საკუთარ და თანაკლასელთა ნაშრომებზე; მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში; განასხვავებს ერთმანეთისგან ხელოვნების დარგებს, ჟანრს და აკავშირებს ყოველდღიურ ცხოვრებასთან, საკუთარ გამცოდილებასთან.


კლასის მოსწავლეთ ადახასიათება სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნებაში ძლიერი- ასახელებს ხელოვნების დარგებს, საუბრობს პორტრეტზე, პეიზაჟზე და ნატურმორტზე. იცნობს და იყენებს ხელოვნების ტერმინებს. თემის ირგვლივ ხატავს შესაბამის სნახატს. გამოარჩევს ცივ და თბილფერებს. შეუძლიაგამოიყენოსსახვითიდაგამოყენებითიხელოვნებისრამდენიმეძირითადიელემენტიდაპრინციპინამუშევრისშექმნისას. მიმართავსსხვადასხვამასალას. შეუძლიაწარადგინოსინდივიდუალურითუჯგუფურინამუშევარი. მონაწილეობასიღებსსხვადასხვაღონისძიებებში. საშუალო- მასწავლებლისდახმარებითასახელებსხელოვნებისდარგებს, საუბრობსპორტრეტზე, პეიზაჟზედანატურმორტზე. თემისირგვლისხატავსშესაბამისსნახატს. გამოარჩევსცივდათბილფერებს. მასწავლებლისდახმარებითიყენებსსხვადასხვამასალასნამუშევრისშექმნისას. მონაწილეობასიღებსსხვადასხვაღონისძიებებში. სუსტი- უჭირს ხელოვნების დარგებზე საუბარი. ვერიმახსოვრებსდაუჭირსგამოარჩიოსპორტრეტი, პეიზაჟიდანატურმორტი. ვერასახელებსთბილდაცივფერებს. უჭირსსხვადასხავატექნიკისგამოყენება. განმავითარებელი შეფასება საშუალო მოსწრების მოსწავლეთათვის მოსწავლეთა მოსწრების გაუმჯობესება ხელოვნებაში დაკავშირებულია თეორიის ათვისებასთან. რაც მოსწავლეთათვის სიძნელეს წარმოადგენს. ისინი მიჩვეულები იყვნენ მხოლოდ პრაქტიკულ მუშაობას /ხატვა, ძერწვა, აპლიკაცია/. თუმცა მნიშვნელოვანია ამ ეტაპისათვის ელემენტარული ტერმინების ცოდნა. რაც ამ კატეგორიის მოსწავლეებს უჭირთ. მათთან ინდივიდუალური დამატებითი მუშაობაა საჭირო . მეტი პროექტებითა და სახალისო აქტივობებით. სუსტი მოსწავლეებისათვის ამ კატეგორიის მოსწავლეებთან უფრო მეტი მუშაობაა საჭირო. პირველ რიგში მათ უნდა განუვითარო პრაქტიკული უნარ-ჩვევები. ხოლო შემდეგ ვიმუშაო თეორიული უნარების განვითარების მხრივ.

No comments:

Post a Comment